θάλασσα

“Μια αλλοιωμένη θάλασσα, το καινούργιο της σπίτι”

Ένα έργο το οποίο εκπονήθηκε από την συνδημότισσα μας εικαστικό και εκπαιδευτικό  Δανάη Πάτσαλου σε συνεργασία με τα παιδιά της Β’  και Γ’ Λυκείου καλλιτεχνικής κατεύθυνσης και ελεύθερου προοπτικού σχεδίου μέσω του Προγράμματος Erasmus + «Μοιραζόμαστε τις Ευρωπαϊκές μας αξίες, με τη νεολαία του σήμερα και του αύριο: για 35 χρόνια τώρα και πολλά ακόμη στο μέλλον»

 

Σε μια σύντομη συνομιλία με την εικαστικό, σκιαγραφήσαμε το πλαίσιο υλοποίησης της σημαντικής αυτής δράσης για το οικοσύστημα και το περιβάλλον.

Δανάη ως επικεφαλής της δράσης αυτής περίγραψε μας το πλαίσιο του προγράμματος.

Να πούμε κατ’ αρχήν ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπονείται από το Erasmus+ για προστασία του περιβάλλοντος και είναι  συγχρηματοδοτούμενο  από το ΙΔΕΠ – Δια Βίου Μάθησης’’. Το πρόγραμμα αφορά την ανάδειξη της σημασίας της ανακύκλωσης σε σχέση με το περιβάλλον και την τεχνολογία μέσα από την τέχνη.

Ποιοι συμμετείχαν σε αυτό το πρόγραμμα;

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν παιδιά από την Γ’ Λυκείου καλλιτεχνικής κατεύθυνση, την Β’ Λυκείου ελεύθερου προοπτικού σχεδίου και η υποφαινόμενη ως επικεφαλής της δράσης αυτής. Σημαντική ήταν επίσης η συμμετοχή της καθηγήτριας τέχνης του σχολείου κ. Δέσποινας Χρίστου την οποία και ευχαριστούμε θερμά.

Ποια ήταν η διαδικασία που ακολουθήθηκε;

Πριν την υλοποίηση του έργου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια δια – δραστική παρουσίαση με σημαντικά έργα τέχνης σπουδαίων δημιουργών της σύγχρονης εποχής, τα οποία δημιουργήθηκαν με την χρήση ανακυκλώσιμων υλικών. Στην συνέχεια σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν και να συμμετέχουν στην κατασκευή ενός “art installation”, δημιουργημένο  μόνο από ανακυκλώσιμα υλικά και σκουπίδια.

Πώς καταλήξατε με τα παιδιά στην ιδέα της δημιουργίας του συγκεκριμένου έργου.

Σύμφωνα με το ζητούμενο του Erasmus + για την φετινή χρονιά το οποίο  έχει τίτλο, «Μοιραζόμαστε τις Ευρωπαϊκές μας αξίες, με τη νεολαία του σήμερα και του αύριο: για 35 χρόνια τώρα και πολλά ακόμη στο μέλλον», έπρεπε μαζί με τα παιδιά να σκεφτούμε πως θα μπορούσαμε να προβάλουμε  τον προβληματισμό μας για το οικοσύστημα μέσα από την τέχνη. Μετά από συζήτηση καταλήξαμε στο έργο που σήμερα παραδίδουμε.

Περιγράψετε το έργο το οποίο έχετε δημιουργήσει;

Το έργο διηγείται την ιστορία μιας θαλάσσιας χελώνας, η οποία μέσα από τον ταξίδι της στο βυθό, συναντά ένα επικίνδυνο και τοξικό γι’ αυτήν περιβάλλον. Το σχήμα του έργου συμβολίζει από την μια την γέννηση και την αρχή της νέας ζωής, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα ένα αλλοιωμένο φόντο. Στόχος της καλλιτεχνικής ομάδας είναι να προβληματίσει και να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την κατάσταση του υδάτινου κόσμου και της θαλάσσιας ζωής και να αφυπνίσει τον θεατή για την σημασία της ανακύκλωσης ως βασική και ζωτική συνήθεια όλων για την διάσωση του πλανήτη μας.

Ποια ήταν η συνολική εμπειρία που αποκομίσατε ως ομάδα από την αρχή μέχρι και την ολοκλήρωση της δράσης αυτής;

Βασικός σκοπός ήταν πρωτίστως να κατανοήσουν οι μαθητές πώς ανακυκλώσιμα υλικά και αντικείμενα μπορούν να μεταμορφωθούν και να αποτελέσουν σύγχρονα έργα τέχνης, αλλά και να συνδέσουν την μοντέρνα τέχνη μαζί με το περιβάλλον, την ανακύκλωση και τη συνολική ευαισθητοποίηση της κοινωνίας. Η επίτευξη του σκοπού αυτού και ο ενθουσιασμός των παιδιών τα οποία προέρχονταν από τους καλλιτεχνικούς κλάδους στο σχολείο,  σε όλα τα στάδια αποτέλεσε για όλους μια εξαιρετική εμπειρία.

 

Μέσα από την επαφή και συνεργασία σου με τα παιδιά θεωρείς ότι η ανακύκλωση και η  μόλυνση του περιβάλλοντος είναι ένα θέμα που τα αφορά;

Πολλά από τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένα και άλλα λιγότερο. Όλοι  όμως οι συμμετέχοντες επέδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό καταφέρνοντας να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό έργο.

 Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που συμμετείχαν από τα οποία και εγώ προσωπικά πήρα πολλά, την καθηγήτρια τέχνης κυρία Δέσποινα Χρίστου η οποία ήταν συνοδοιπόρος σε όλη την διαδικασία και βέβαια την διευθύντρια  του Λυκείου Αραδίππου «Τάσος Μητσόπουλος» κ. Άντρη Χρίστου, η οποία μας έδωσε τον χώρο και τον χρόνο που χρειαζόμασταν για να ολοκληρώσουμε την δράση μας αυτή. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους λειτουργούς του Δήμου μας,  για κάθε βοήθεια που μας παρείχαν.

Ποια είναι η συνέχεια της πορείας του έργου το οποίο έχετε δημιουργήσει;

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο  συνεχίζει την πορεία του μέσα από το μάθημα της πληροφορικής, αποκτώντας έτσι μια εντελώς νέα διάσταση σε ψηφιακό επίπεδο.

Ταυτόχρονα το έργο θα παρουσιαστεί σε επαρχιακό επίπεδο στην πόλη της Λάρνακας  και ακολούθως θα ταξιδέψει στην Λευκωσία στον χώρο της  πλατείας Ελευθερίας όπου θα εκτεθεί για κάποιο χρονικό διάστημα. Στην συνέχεια θα επιστρέψει και πάλι στο σπίτι του εδώ στην πόλη μας έτσι ώστε για να εκτεθεί σε κάποιο δημόσιο χώρο, ευελπιστώντας να αποτελέσει ένα σημείο προβληματισμού και ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον και την διάσωση  του πλανήτη μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Accept Read More